Sejarah Lydias Diery

Lydias Diery ditubuhkan pada tahun 2004 yang pada mulanya ingin mencuba nasib dalam sebuah pertandingan Battle of The Band anjuran pelajar UiTM Shah Alam.

Pada awalnya, Lydias Diery dikenali sebagai Fake Plastic Hair yang memainkan music grunge, comedy dan rock n roll. Pada tahun 2005, ahli-ahli asal kumpulan ini telah bercadang untuk menukarkan konsep muzik mereka kepada muzik lebih soft, rock, ballad dan sedikit unsur berat kepada muzik mereka yang mana mereka klasifikasikan campuran-campuran muzik ini sebagai music alternative.

Penukaran konsep muzik ini juga menyebabkan mereka bercadang untuk menukarkan nama mereka kepada nama yang lebih bersesuaian hinggalah pada satu hari salah seorang anggota asal kumpulan ini menemui sebuah diari yang dimiliki oleh seorang gadis bernama Lydia.

Bermula dari situ, nama Fake Plastic Hair telah bertukar menjadi nama Lydias Diery (Lydia's Diary) sempena penemuan diari misteri yang telah banyak memberikan inspirasi kepada hasil-hasil muzik mereka.

2004-2006
Botaq: Vocal & 2nd guitar
Asrap: Lead Guitar
Aus: Bass
Lee Ja: Drum

2007-2008
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Asrap: Lead Guitar
Megat: 2nd Guitar
Wan Erza: Drum
Ejart: Bass

2009
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Wan Erza: Drum
Qayyum @ Wu Shern: Lead Guitar
San: 2nd Guitar
Fabian: Bass

UPCOMING SHOWS

CUTI REHAT

Tuesday, July 1, 2008

Misteri di Hill City Hotel Ipoh...

Jun 2008 yg lepas, ada la satu event aku join kat Ipoh kat hill city hotel. Satu akustik show n also freestyle show yg dianjurkan oleh Jemari Team Malaysia yg selalu diadakan tiap2 3 bulan kat sana.

Malam tu, aku lepak ngn kawan2 Ipoh aku, Mike, Awang, Aus n Che Lee. Then, ada satu time tu, aku nk terkencing.....

Aku pergila toilet kat sana.... Membuang hajat. Aku pun masuk dalam salah satu bilik tandas kat dalam toilet tu... Korang tau apa aku jumpa??????? Aku tgk dalam mangkuk jamban tu...


TAIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKK!!!!!!!



Bapak punya taikkkk daaaaaaaaa....... Besar giler... Dh macam taik gajah pun ada.... Apa ke bodoh punya orang laaa yg berak tu... Dh berak tak reti flush ker???


Aku as manusia yg prihatin, aku pun flush la jamban tu....

Aku ke jamban sebelah.... Fuh lega.... Takde taik...


Kuar je dari tandas tu aku dah tak senang duduk... otak aku asyik terbayangkan taik yg hebat dan besar tu...

Sampai laaaaa aku naik atas stage nk perform utk show nite tu, aku terbayangkan taik!!!!!!

Aku tgk mic tmpat aku nk nyanyi... Aku dekatkan jee bibir aku ke mic, tiba2 aku nmpak mic tu mcm taik...

Sebijik beb!!!! Sebijik mcm taik aku tgk kat jamban tadi.... Saiz mic tu memang sebijik laaa mcm saiz taik tadi...

Arggggggggggghhhhhhhhhhhh..... tekanan!!!!!!


Sori laaa kepada sesiapa yg datang tgk aku perform kat sana itu hari, kalau muka aku mcm nk termuntah jeeeee... Aku sebenarnya bukan stage fright tapi sebenarnya aku fobia!!!!!!! Fobia ngn taik yg aku terjumpa kat jamban hotel tu...


Siapa la punya taik tu?????? Sure punggong dia besar mcm gajah...


Hampir 2 hari aku tak dapat lupakan bentuk taik yg aku jumpa tu....... Syukur skng, aku tak lagi fobia....


Kepada kawan2 ku...... next time kalau berak tolong laa flush taik korang sume ek...
Satu jamban utk semua... INGAT TU!!!!!!!