Sejarah Lydias Diery

Lydias Diery ditubuhkan pada tahun 2004 yang pada mulanya ingin mencuba nasib dalam sebuah pertandingan Battle of The Band anjuran pelajar UiTM Shah Alam.

Pada awalnya, Lydias Diery dikenali sebagai Fake Plastic Hair yang memainkan music grunge, comedy dan rock n roll. Pada tahun 2005, ahli-ahli asal kumpulan ini telah bercadang untuk menukarkan konsep muzik mereka kepada muzik lebih soft, rock, ballad dan sedikit unsur berat kepada muzik mereka yang mana mereka klasifikasikan campuran-campuran muzik ini sebagai music alternative.

Penukaran konsep muzik ini juga menyebabkan mereka bercadang untuk menukarkan nama mereka kepada nama yang lebih bersesuaian hinggalah pada satu hari salah seorang anggota asal kumpulan ini menemui sebuah diari yang dimiliki oleh seorang gadis bernama Lydia.

Bermula dari situ, nama Fake Plastic Hair telah bertukar menjadi nama Lydias Diery (Lydia's Diary) sempena penemuan diari misteri yang telah banyak memberikan inspirasi kepada hasil-hasil muzik mereka.

2004-2006
Botaq: Vocal & 2nd guitar
Asrap: Lead Guitar
Aus: Bass
Lee Ja: Drum

2007-2008
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Asrap: Lead Guitar
Megat: 2nd Guitar
Wan Erza: Drum
Ejart: Bass

2009
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Wan Erza: Drum
Qayyum @ Wu Shern: Lead Guitar
San: 2nd Guitar
Fabian: Bass

UPCOMING SHOWS

CUTI REHAT

Wednesday, October 7, 2009

KEPALA OTAK LU!!!!!!

Tadi aku ngn Fat pi kat kaunter pertanyaan kat satu bank. Aku nak tanya la mcm mana nk mintak bank statement sebab skng sume bank mana ada pakai buku. Masa kat kaunter pertanyaan tu ramai laaa yang beratur. Sampai giliran aku, aku pun tanya la kat orang bank tu,

“Encik, macam mana yeee nak mintak bank statement utk 9 bulan???”

Jadi orang bank tu explain laaa… tak sampai 10 perkataan orang bank tu nk cakap, tibe2 ada satu customer mencelah,

“Encik… bagi saya draft bank….”

Orang bank tu pun kasi laa borAng draft bank kat dia…

Then orang bank tu sambung cakap apa yg tergantung citer kat aku tadi, belom pn dia habis cakap, customer tadi datang mencelah…

“Encik kalau nk convert duit … bla bla bla blaaaaa….”

Aku dah hilang sabar, dengan selamba aku tengking, rasanya satu bank tu leh dengar kot,

“Woi pukimak..... apasal ko biadab sangat??? Tak nampak ke aku sampai dulu, aku tengah tanya orang ni… ko ni tak reti adab ke????”

“WOI…. Ko cakap baik2….. sedap mak bapak ko jeeee cakap pukimak kat aku….. ko siapa???????”

Fat ngn aku dah ushar lain dia lain mcm…. Tangan aku dah genggam elok2 jeeee nk hempuk diaaaaa

Then dia tak layan aku, dia terus tanya orang bank tu….

Then orang bank tu layan dia… then baru layan aku… padahal aku nk tanya pendek jeeeee… bukan nk buat bank statement tu pn time tu……

Then aku ngn Fat blah dari bank tu…. Kebetulan plak ada Syuk ngn Katak member kat area umah aku tengah makan kat area bank tu….

Aku pun citer arrrrrr pasal mamat pakai kemas yg berlagak kat bank tu…. Umur dlam lingkungan awal 30an…

Dia ingat dia pangkat besar, keje sedap, gaji besar, dia leh senang2 langgar orang punya jalan mcm tu jeeee???????

Aku ngn Fat pakat ajak Katak ngn Syuk gertak mamat tadi…. Tak banyak cakap, Katak ngn Syuk set jeeeee….

Kitorang pn tunggu laaa mamat berlagak tadi kuar dari bank…..

Dia kuar dari bank, menuju ke tangga car park…. HAAAA CANTEKKKKK!!!!!!!

Aku pun sound,

“Woi pukimakkkk….. dah settle dah urusan ko????????”

Kitorang datang dekat dia kat tangga tu….. Muka kerekkk jeeeee dia….

“Ko cakap baik2 sikit…. Ko nk buat apa??? Nak belasah aku??? Belasah laaa kalau berani!!!” balas mamat tu….

Ngekkkkk ko!!!!!

Dah ko kasi kebenaran belasah ko, kitorang pn belasahhhhhh laaaa……

HAAAAAA????? SEDAP TAK PEKENA LUTUT AKU KT HIDUNG KO????

Mcm sial!!!!!! Tu baru kena pedebik sebijik…bukan berbijik2 pn…. Bongok!!!!!! Lembik nak mampossssssssssss……. Berlagak je lebih……

Kalau lembik…. Jangan tunjuk bagussss… PAHAM!!!!!!!!!!

Ohhh….btw, hidung ko yg berdarah tu.. aku nasihatkan jangan pegi ke klinik area Sunway ni yeeeee, p klinik kat kampong keramat tu, murah sikit sikit charge rawatan dia……

Haaa!!! Kan hidung ko dah kemek skng… haaaa baru laaa mcm BABI!!!!!! Tahniah!!!!!!

Tindakan ko tu memang laaaaa tak patut aku bantai ko mcm tu kan???? Tapi ko baca ayat kat bawah ni….


NAFSU BEB NAFSU!!!!!!!!! Aku takleh control nafsu aku utk bantai ko cukup2…………. HAHAHAHAAHAHAHAHAHAA!!!!!!!!!!!


Moral of the story, MANUSIA sekeliling kita ni, kita tak tau nafsu mereka tahap mcm mana… jadi apa salahnya kita buat langkah berjaga2, hormat hak orang, sebab tak pasai2 nanti kite jadi mangsa orang lain……

Dalam cite aku tadi, aku assume aku ni takleh control kemarahan aku….. n kalau aku sorang je kat bank tu, sure aku tak berani nk pukul mamat tu kot, tapi disebabkan ada kawan2 aku nk join sekali hempuk mamat tu, maka aku pun hempuk laaa dia kaw2….. SEBAB ADA PELUANG nak bantai mamat tu on the spot….

Kadang2 benda kecik pn, boleh jadi isu besarrrrrr…. Jadi apa salahnya kalau kita menghormati orang????? Kite tak tau perasaan orang, kite tak tau tindakan orang lain, n kite tak tau pemikiran orang….. SILAP2, gara2 sebab tak jaga perasaan orang, korang kena balasan yang tak setimpal mcm kes tadi…


P/S: Ni citer benarrrrrr….. part aku mencarut tu memang benar….. tapi part aku bantai mamat tu tak benarrrrrrrr…. aku ni pengecut……. Bukan aku jeeee… Katak, Fat ngn Syuk pn sama kecut gak mcm aku.....TAPI… cuba bayangkan, kalau kitorang tak pengecut n betul2 nekad nk bantai ko????????????????????


Wan