Sejarah Lydias Diery

Lydias Diery ditubuhkan pada tahun 2004 yang pada mulanya ingin mencuba nasib dalam sebuah pertandingan Battle of The Band anjuran pelajar UiTM Shah Alam.

Pada awalnya, Lydias Diery dikenali sebagai Fake Plastic Hair yang memainkan music grunge, comedy dan rock n roll. Pada tahun 2005, ahli-ahli asal kumpulan ini telah bercadang untuk menukarkan konsep muzik mereka kepada muzik lebih soft, rock, ballad dan sedikit unsur berat kepada muzik mereka yang mana mereka klasifikasikan campuran-campuran muzik ini sebagai music alternative.

Penukaran konsep muzik ini juga menyebabkan mereka bercadang untuk menukarkan nama mereka kepada nama yang lebih bersesuaian hinggalah pada satu hari salah seorang anggota asal kumpulan ini menemui sebuah diari yang dimiliki oleh seorang gadis bernama Lydia.

Bermula dari situ, nama Fake Plastic Hair telah bertukar menjadi nama Lydias Diery (Lydia's Diary) sempena penemuan diari misteri yang telah banyak memberikan inspirasi kepada hasil-hasil muzik mereka.

2004-2006
Botaq: Vocal & 2nd guitar
Asrap: Lead Guitar
Aus: Bass
Lee Ja: Drum

2007-2008
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Asrap: Lead Guitar
Megat: 2nd Guitar
Wan Erza: Drum
Ejart: Bass

2009
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Wan Erza: Drum
Qayyum @ Wu Shern: Lead Guitar
San: 2nd Guitar
Fabian: Bass

UPCOMING SHOWS

CUTI REHAT

Friday, July 10, 2009

VIDEO SHOOT RTM




Haaaaa…. Finally dapat pn gambar2 time video shoot RTM minggu lepas. 2 minggu lepas hari ahad, kitorang having a video shoot which produced by Brilliant Content for RTM project.

Giler beb!!!!!!! Seksa sungguh rupanya wat video klip nih.. Bayangkan, ni baru video shoot utk RTM yang simple je, blom lagi video shoot utk real music video punya… Mau kitorang sume mampossss kepanasan kt tmpat shoot tu.

Untuk video shoot kitorang terpakasa datang pukul 6.30 pagi… San, hari sabtu malam ahad tu langsung tak tido… dia cakap dia excited nk mampossss… botaq plak aku tgk sms tulis mcm ni pukul 430 am, “Frens, I already arrived at brilliant office, skng mau tido dalam kereta, if anything just knock my window, wake me up… goodnite”…. LAGI SEMANGAT mamat tu… 430 pagi dah sampai kt opis brilliant content!!! Hahhahahahaa!!!

Tunggu punya tunggu, sume dah sampai kt opis brilliant content. Roy ngn Karee our manager pn dah sampai…… Roy belanja breakfast…. Wu Shern ak tgk melantak banyak pagi tu…hahahahahahaha… kumpul tenaga.

Dalam pukul 730, krew production sampai briefing sikit ngn kitorang mcm mana nk buat…. Dalam pukul 9, masuk ofis depa, make up…. Diulang make up!!!!!! 1st time make up beb… tak pernah dibuat aku sepanjang hidup… aku ingatkan aku bakal make up time aku kawin jeee….. rupanya salah tanggapan aku tu.

Time make up tu la yg leceh, take time lama giler… mungkin sebab kitorang ni tak kacak kot, tu pasal tukang make up kasi setting muka kitorang ni lama sikit…. Lepas aku make up, aku ushar cermin, isssshh cam sama jeeee… tak makin hensem pn… ah lantak arrr…

Then dalam pukul 11, naik van production p ke lokasi i.e kat rooftop central market. Dari Damansara ke Central Market…. Dengan jalan jam nyerrrr, panduan kereta yang pantas… confirm aku sure Botaq dah loya… mamat tu bukan leh tahan dalam kereta lama2… sure mengeluporrrrr punyeee.. 10 minit pertama je dia bising dalam van lepas tu dia senyap… San, Febian and Wu Shern leh layan borak mcm takde perasaan.

Perjalanan amik masa dalam sejam sebab jalan jam….

Dalam pukul 1230, shooting start after briefing apa aksi kena buat.….. badan kitorang dah berpeluh mcm baru lepas mandi laaaa.. tukang make up tak habis2 make up kitorang sebab make up dah cair la kot….

Adala dekat 2 jam lebih then rest kejap take lunch. Makanan yang disediakan aku hayati betoi2…. Giler feeeeeeelllll habis nasik dia… nampak sangat penat ngn laporrrr…. Ngeh ngeh ngehhh..

Then sambung shoot lagi…. Mcm2 aksi laa kitorang buat…. Kena duduk atas aircond yang panas, mendongak ke langit yg tengah cerah, lompat2 sikit, hafal lirik sebab aku ingat botaq je kena nyanyi rupanya sume line up kena nyanyi, then tangkap kucing sebab nk beraksi ngn kucing…fuuuuhhhhh tu sume tu AKSI STUNT BEB!!!! AKSI STUNT!!!!

Kucing pn nk join skali utk video shoot… wakakakakakakakaka!!!! Nama pelakon kucing tu, kucing central market… wakakakakakkaa…

Kitorang habis shoot pukul 630 petang… exactly 12 hours. Crew production cakap, band kitorang ni la yang paling awal siap shoot video, sebab diorang cakap selalunya habis dalam pukul 11 malam mcm tu… perrggggghhhh 11 malam ek??? Syukur laaaaa habis awal…

Malam tu, aku pulang umah, tampal koyok kat badan…. dekat 2 kotak koyok aku tampal kat seluruh badan aku…. Esok harinya kena masuk keje…. Skali lagi aku dapat feel yg best…. Feel yang mana aku hayati tido aku secukup2nya…. Fuuuuhhhhhh…. Nikmat habis tido time penat2 giler babi nih….

Ni aku ada attach few pics time shoot video tu…… ada masa nnti, aku upload lagi gambar yerrrrr………