Sejarah Lydias Diery

Lydias Diery ditubuhkan pada tahun 2004 yang pada mulanya ingin mencuba nasib dalam sebuah pertandingan Battle of The Band anjuran pelajar UiTM Shah Alam.

Pada awalnya, Lydias Diery dikenali sebagai Fake Plastic Hair yang memainkan music grunge, comedy dan rock n roll. Pada tahun 2005, ahli-ahli asal kumpulan ini telah bercadang untuk menukarkan konsep muzik mereka kepada muzik lebih soft, rock, ballad dan sedikit unsur berat kepada muzik mereka yang mana mereka klasifikasikan campuran-campuran muzik ini sebagai music alternative.

Penukaran konsep muzik ini juga menyebabkan mereka bercadang untuk menukarkan nama mereka kepada nama yang lebih bersesuaian hinggalah pada satu hari salah seorang anggota asal kumpulan ini menemui sebuah diari yang dimiliki oleh seorang gadis bernama Lydia.

Bermula dari situ, nama Fake Plastic Hair telah bertukar menjadi nama Lydias Diery (Lydia's Diary) sempena penemuan diari misteri yang telah banyak memberikan inspirasi kepada hasil-hasil muzik mereka.

2004-2006
Botaq: Vocal & 2nd guitar
Asrap: Lead Guitar
Aus: Bass
Lee Ja: Drum

2007-2008
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Asrap: Lead Guitar
Megat: 2nd Guitar
Wan Erza: Drum
Ejart: Bass

2009
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Wan Erza: Drum
Qayyum @ Wu Shern: Lead Guitar
San: 2nd Guitar
Fabian: Bass

UPCOMING SHOWS

CUTI REHAT

Wednesday, July 15, 2009

Kenapa ni ekkkkk

Andainya aku mati lagi 24 jam… apakah hala tuju aku??? Halatuju aku ialah ke syurga.
Terpulanglah kepada Yang Maha Adil untuk tentukan kedudukan aku

Ini planning aku:
•Jam ke 24, aku dah pun mati
•Jam dari 20 ke 23, aku akan membaca al-quran dan sentiasa mengucap syahadah
•Jam dari 15 ke 20, aku akan call sume orang supaya maafkan kesalahan aku
•Jam dari 14 ke 15, aku akan bersihkan diri aku, potong kuku, mandi, kemaskan rambut, cantikkan diri laaaaa senang cerita, sebabnya…. Kan nak mati??? Takkan time hidup jeeeee nk kemas, biarlah mati pun dalam keadaan bersih and kemas kan???
•Jam dari 9 ke 14, FIKIR KEJAP…. Haaaaaa…. Matlamat nk masuk syurga, so, apa lagi kena buat utk dapat pahala lebih…. Yesssss…. Sedekahkan harta untuk tujuan kebajikan macam bina masjid, beli buku utk pelajar and so so on
•Jam 3 ke 9, aku akan kumpulkan sedara2 terdekat, kawan2 rapat, suruh diorang standby bawak yasin and explain kt diorang yang aku akan mati lagi 21 jam, so mintak diorang doakan aku and amanahkan diorang tlg settlekan hutang2 aku
•Jam 1 ke 3, aku akan lepak ngn mak abah aku supaya diorang maafkan aku
•Jam 0 ke 1, aku tgh set planning nk mati lagi 24 jam


Motif aku merepek kt blog kali ni aku cube nk sampaikan tentang matlamat or lebih tepat OBJEKTIF!!!!!!!! Bagi aku, objektif ialah satu PENGAKHIRAN yang ingin dicapai oleh setiap manusia…. Cara setting utk PLAN the implementation to gain our objective ialah dengan dengan cara backwards. Macam aku tulis ni…. Dari jam 24, aku undur ke jam 23, undur lagi ke jam 22, dan seterusnya utk menentukan langkah2 yang perlu aku buat. Knp aku tak buat cara plan secara forward…. ????? Mcm aku start ngn Jam 0 ke jam pertama, aku kena buat apa????.... then dari jam 1 ke jam 2 aku kena buat apa???…. sampai laaa ke jam 24…..???? Knp ek??????? Ak sendrik pn tak tau…. Tp tu la yg aku buat hari2…. HMMMMM…. Aku ni giler ker???

Apa pendapat korang???

Aku buat mcm ni, sebab kalu ada problem yg berlaku masa nk implement apa yg aku plan, aku leh pinpoint jam ke berapa yg aku buat silap….

Wehhhhhh….. salah ke step aku ni???????????????????????

Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Life is not art, but determination. Even art also must have determination… Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!