Sejarah Lydias Diery

Lydias Diery ditubuhkan pada tahun 2004 yang pada mulanya ingin mencuba nasib dalam sebuah pertandingan Battle of The Band anjuran pelajar UiTM Shah Alam.

Pada awalnya, Lydias Diery dikenali sebagai Fake Plastic Hair yang memainkan music grunge, comedy dan rock n roll. Pada tahun 2005, ahli-ahli asal kumpulan ini telah bercadang untuk menukarkan konsep muzik mereka kepada muzik lebih soft, rock, ballad dan sedikit unsur berat kepada muzik mereka yang mana mereka klasifikasikan campuran-campuran muzik ini sebagai music alternative.

Penukaran konsep muzik ini juga menyebabkan mereka bercadang untuk menukarkan nama mereka kepada nama yang lebih bersesuaian hinggalah pada satu hari salah seorang anggota asal kumpulan ini menemui sebuah diari yang dimiliki oleh seorang gadis bernama Lydia.

Bermula dari situ, nama Fake Plastic Hair telah bertukar menjadi nama Lydias Diery (Lydia's Diary) sempena penemuan diari misteri yang telah banyak memberikan inspirasi kepada hasil-hasil muzik mereka.

2004-2006
Botaq: Vocal & 2nd guitar
Asrap: Lead Guitar
Aus: Bass
Lee Ja: Drum

2007-2008
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Asrap: Lead Guitar
Megat: 2nd Guitar
Wan Erza: Drum
Ejart: Bass

2009
Botaq: Vocal & Acoustic Guitar
Wan Erza: Drum
Qayyum @ Wu Shern: Lead Guitar
San: 2nd Guitar
Fabian: Bass

UPCOMING SHOWS

CUTI REHAT

Saturday, August 2, 2008

LIF!!!!! SAPE PUNYA KEJE NIH???

Lif…. Hmmmm…. Cilakak tul!!!!!!! Siapa la pijak taik kucing ni pastu masuk lif ni???????

Tekanan tul aku hari ni, blog apartment aku ni just ada 2 lif jeeee… satu lagi lif takleh pakai… just tinggal lagi satu je lif… tapi ntah kenapa la arini ada taik kucing pekat leh ada dalam lif tu??? Ni sure ada mana2 orang terpijak taik kucing ni….. pastu masuk lif… issshhhhh geram tul aku…

Korang bayangkan laaa… aku dah le duduk tingkat 10…. Nk naik tangga sure tak larat… terpaksa laaaa tahan nafas dekat seminit lebih nk menuju ke tingkat sepuluh….

Aku nk sound sikit kat orang2 yg guna lif ni…. Tolong laaaa….. next time naik lif check kasut or selipar dulu… TGK!!!! CHECK!!! ADA TAIK TAK KAT KASUT?????

Jgn laaa selfish… haaiiihhh…

Cube ko bayangkan kalau korang tak hiraukan orang lain:

-Cube bayangkan kalau ada makcik or pakcik tua yg dok tingkat 15…. Diorang masuk lif tetibe bau TAIK!!!! Tak ke diorang serba salah??? Nk naik tangga, sure cecah 4 jam baru sampai destinasi… nk masuk lif??? Sure depa mati lemas…. Hang ingat diorang leh tahan nafas ke dekat seminit lebih dalam lif tu???? Mau terketaq2 lutut depa tahan nafas…. Sanggup ke diorang bau taik pekat tu??? Eeeeeeee….

-imagine plak, kalau ramai manusia dok dalam lift tu… then tetibe lift tu sangkut… hang cube bayangkan??? Kalau aku kat dalam sana sure aku dah mengeluporrrrr mcm orang giler….. silap2 sume orang dalm lift tu muntah…. Dah jd majlis muntah2 plak dalam lift tu…

-hang suka keeee??? Orang kuar je dari lif, muka pucat??? Pucat sebab tahan nafas…

-orang kuar dari lif ada yg kuar tetibe ngn cara merangkak….. oksigen oksigen!!!! Ko suke laaa ek???

-orang lain pakai perfume mahal2 nk jumpa marka…. Masuk lif then kuar lif trus hilang bau perfume… dah jadi bau taik melekat kat badan….


Haaaiiiihhhh….. arini jeee dah 5 kali aku pakai lif bau taik tu… arini sabtu, cleaner apartment cuti… volunteer nk cuci pun takde… termasuk laa aku… haaaiiihhh…. Sat lg nk lunch… nk p makan kat warung… sure pakai lif… aduuuhhhhh…… terpaksa laaa aku cium ketiak sndrik nk cover bau….ketiak aku lagi wangi… haiiiihhhh…. Lif lif…..